top of page

Word jij enthousiast van een volle binnenstad?
Help dan mee!

 

Uitvraag Shopevenement Voorjaar 2023 - Van Gogh editie

Dien je plan in voor 1 februari

 

Wat zoeken we?

Winkelen kan je tegenwoordig ook vanaf de bank, maar toch zijn het de straten en de ondernemers die zorgen voor de verrassing, het struinen en de gezelligheid. En daar hebben we er in Alkmaar genoeg van. Om dit extra uit te lichten worden er al jaren winkel evenementen gehouden in de stad om meer bezoekers van deze mooie winkelstad te laten genieten en weer voldaan en met volle tassen naar huis te laten gaan. Toename van bezoekers, het stimuleren tot langer verblijf en meer aankopen/uitgaven is dan ook het streven van een dergelijk stadsevenement.

 

Hoe spelen we in op de wensen van de consument en hoe zorgen we ervoor dat de straten van Alkmaar een feestje worden om te shoppen? Waarmee kunnen we het winkelen en horecabezoek stimuleren en hoe kan dat in een verrassend en uniek concept worden samengebracht? Daarvoor doen we graag een uitvraag via dit platform.

 

Periode:

Voorjaarseditie – 20 mei 2023. (begin van Pride-week in Alkmaar. De evenementen desk van Alkmaar Marketing brengt de organisatie op de hoogte van de activiteiten vanuit Pride zodat ze de programma’s afstemmen)

​

Aansluiten op Thema Van Gogh

Van 29 april t/m 3 september 2023 zal de Van Gogh Expo in het Stedelijk Museum Alkmaar groots worden gecommuniceerd. Onder de noemer 'Van Gogh & Friends in Alkmaar' gaan zij - in samenwerking met Alkmaar Marketing - middels thematische events, marketing en arrangementen dit project uitrollen over de stad, zodat het een nog grotere aantrekkingskracht voor bezoekers en bewoners krijgt. Hiermee zetten we niet alleen Alkmaar op een mooie manier in de etalage, maar is het doel ook om een bezoekersstimulans aan o.a. winkels, horeca en bestaande events te brengen.

 

Het shop evenement dat met deze uitvraag wordt opgezet zou voor dit jaar dan ook qua Thema moeten aansluiten op de expo ‘Van Gogh’. Voor meer vragen over deze expo en de aansluitende activiteiten, neem contact op met Els Schipper: info@elsschipper.nl.

​

Bezoekersprofiel:

Het evenement moet voor een brede doelgroep aantrekkelijk zijn. Het evenement dient vooral voor groepen vriendinnen, gezinnen met en zonder kinderen en jongvolwassenen een extra reden te zijn om naar de stad te komen. Shoppen, verrassen en een goed en gezellig verblijf zijn elementen die interessant zijn voor deze drie bezoekersprofielen.

 

Denk verder aan de volgende elementen die zorgen voor een extra prikkel bij de genoemde doelgroepen: persoonlijke behandeling, unieke beleving, verzorging, verrassingen, giveaways, luxe, kwaliteit, exclusiviteit, verwennen, gezelligheid, inspiratie, samen zijn, uitstraling etc.

 

Budget:

€30.000,- excl. BTW

 

Randvoorwaarden voor het evenement, uitgaande van het feit dat het een jaarlijks
terugkerend gegeven is waarmee er een merk wordt neergezet:

 

  • Uniforme uitstraling door het hele kern winkelgebied

  • Gedragen event door het grootse gedeelte van de ondernemers in
    de binnenstad

  • Eindtijd van maximaal 22:00 uur

  • Sterke communicatie zowel intern als extern
    (Bestuur/ondernemers/consument);

  • Sterke campagne voorafgaand aan het evenement

  • Ondernemers enthousiasmeren om aan te haken bij het evenement
    door zelf iets te ondernemen in eigen winkel, waardoor het gehele
    evenement krachtiger zal worden.

  • Projectplan plus begroting op voorhand aanleveren

  • Evaluatie en verantwoording terugkoppelen aan het bestuur van
    Alkmaars Bolwerk.

  • Evenement dient bij te dragen aan economische toegevoegde waarde
    van de binnenstad. Hoe komt dit terug in het ingediende programma?

 

Indienen programma en begroting

Dien het programma en bijhorende begroting in voor 1 februari. Wij bespreken de ingeleverde programma’s met de evenementencommissie en komen voor 15 februari bij jullie terug. De organisatoren hebben dan nog genoeg ruimte om op tijd de vergunningen rond te krijgen (uiterlijk 8 weken van tevoren).
 

Gelieve het programma aan te leveren in PDF en/of Word en dit te sturen naar info@alkmaarsbolwerk.nl. Vergeet niet onderstaande gegevens in te vullen. Indien er voorkeur is voor het aanleveren van een afwijkend bestand, graag contact opnemen via info@alkmaarsbolwerk.nl.

​

Bedankt voor de inzending!

​

Evenementencommissie:

De evenementencommissie van Alkmaars Bolwerk bestaat uit een gevarieerd gezelschap dat verschillende gebieden en branches uit de binnenstad weerspiegeld. Daarnaast is de evenementen desk vanuit Alkmaar Marketing aangesloten evenals de centrummanager van de binnenstad.

 

Op het moment hebben we twee open vacature voor een plek uit de cultuur, horeca en de hotellerie. Interesse? Laat het ons weten door een mail te sturen naar: centrummanager@alkmaarbinnenstad.nl

Bolwerk-logo-RGB-witfond.png
bottom of page