top of page

Word jij enthousiast van een volle binnenstad?
Help dan mee!


Uitvraag Shopevenement september – Muziek editie

​Dien je plan in voor 15 mei

​

Heb jij een evenementen organisatie die enthousiast wordt van een volle binnenstad? Blijf dan verder lezen en dien een programma in waarmee we bezoekers laten zien wat de Alkmaarse ondernemers te bieden hebben.
 

Een Shopevent dat past bij een winkelstad van nu

Winkelen kan je tegenwoordig ook vanaf de bank, maar toch zijn het de straten en de ondernemers die zorgen voor de verassing, het struinen en de gezelligheid. En daar hebben we er in Alkmaar genoeg van. Om dit extra uit te lichten worden er al jaren winkel evenementen gehouden in de stad om meer bezoekers van deze mooie winkelstad te laten genieten en weer met volle tassen naar huis te laten gaan. Toename van bezoekers, het stimuleren tot langer verblijf en meer aankopen is dan ook het streven van een dergelijk stadsevenement.

 

Hoe spelen we in op de wensen van de consument en hoe zorgen we ervoor dat de straten van Alkmaar een feestje worden om te shoppen? Waarmee kunnen we het winkelen en horecabezoek stimuleren en hoe kan dat in een verrassend en uniek concept worden samengebracht? Daarvoor doen we graag een uitvraag via dit platform.
 

Wat, waar en wanneer?

Het gaat om een najaarseditie van een shopevent (eind september- Blues Weekend).

In deze periode wordt er ook het Blues weekend georganiseerd dat doorgaans al veel bezoekers trekt. Muziek en shoppen is natuurlijk een gouden combinatie om bezoekers langer in de stad te houden. Daarom gaat de voorkeur van een shopevenement uit naar dit weekend van 30 sept. en 1 aug. zodat krachten kunnen worden gebundeld en er een swingend en gezellig evenement neergezet kan worden.
 

Bezoekersprofiel

Het evenement moet voor een brede doelgroep aantrekkelijk zijn. Het evenement dient vooral voor groepen vriendinnen, gezinnen met en zonder kinderen en jongvolwassenen een extra reden te zijn om naar de stad te komen. Shoppen, verrassen en een goed en gezellig verblijf zijn elementen die interessant zijn voor deze drie bezoekersprofielen.

 

Denk verder aan de volgende elementen die zorgen voor een extra prikkel bij de genoemde doelgroepen: persoonlijke behandeling, unieke beleving, verzorging, verrassingen, giveaways, luxe, kwaliteit, exclusiviteit, verwennen, gezelligheid, inspiratie, samen zijn, uitstraling etc.

 

Randvoorwaarden voor het evenement

(uitgaande van het feit dat het een jaarlijks terugkerend gegeven is waarmee er een merk wordt neergezet):

 

  • Uniforme uitstraling door het hele kern winkelgebied

  • Gedragen event door het grootse gedeelte van de ondernemers
    in de binnenstad.

  • Eindtijd is maximaal 22:00 uur.

  • Sterke communicatie zowel intern als extern
    (Bestuur/ondernemers/consument);

  • Sterke campagne voorafgaand aan het evenement

  • Ondernemers enthousiasmeren om aan te haken bij het evenement door
    zelf iets te ondernemen in eigen winkel, waardoor het gehele evenement krachtiger zal worden.

  • Projectplan plus begroting op voorhand aanleveren

  • Evaluatie en verantwoording terugkoppelen aan het bestuur van
    Alkmaars Bolwerk.

  • Samenwerking zoeken met Blues weekend

  • Evenement dient bij te dragen aan economische toegevoegde waarde van
    de binnenstad. Hoe komt dit terug in het ingediende programma?

 

Budget: €30.000,- excl. BTW

 

Indienen programma en begroting

Dien het programma en bijhorende begroting in vóór 15 mei. Wij bespreken de ingeleverde programma’s met de evenementencommissie en komen voor 1 juni bij jullie terug. De organisatoren hebben dan nog genoeg ruimte om op tijd de vergunningen rond te krijgen.

Gelieve het programma aan te leveren in PDF en/of Word en dit te sturen naar info@alkmaarsbolwerk.nl. Vergeet niet onderstaande gegevens in te vullen. Indien er voorkeur is voor het aanleveren van een afwijkend bestand, graag contact opnemen via info@alkmaarsbolwerk.nl.

​

Bedankt voor de inzending!

Bolwerk-logo-RGB-witfond.png
bottom of page